Ir al inicio Sessions:  1 2 3 4 Versión PDF

Programa - Sessió 2

Un punt de partida, diferents desenllaços

Descripció

Amb l'ajuda de la lectura de dos còmics, es pretén que els alumnes reflexionin sobre la facilitat que hi ha per passar de fumar puntualment a fumar de manera continuada. D'altra banda, també es facilita informació sobre elements i recursos que els alumnes tenen al seu abast per tal de deixar de fumar.

Objectius

  1. Adonar-se de la facilitat de passar d'un consum puntual a un consum continuat de tabac.
  2. Conèixer els diferents recursos amb què els alumnes compten per tal d'aconseguir deixar de fumar.

Recursos

  • Fotocòpies de les històries i les preguntes posteriors.

Àrees implicades

Llengua catalana i tutoria.

Desenvolupament de l’activitat

  1. El professor ha de repartir a tots els alumnes fotocòpies d'una història en còmic. Aquesta història té dues versions, una en què una al·lota comença a fumar els caps de setmana i es planteja deixar-ho, i una altra en què un al·lot comença a fumar els caps de setmana i acaba fumant de manera continuada.
  2. Una vegada llegides les històries a l'aula, s'han de plantejar una sèrie de preguntes que ajudaran a iniciar un debat sobre el que els alumnes pensen que és més probable que passi a partir de l'inici del consum puntual de tabac. També s'ha de parlar sobre els problemes que els ha ocasionat el tabac i quina és la millor opció per a cadascun d'ells per al seu futur.
  3. Posteriorment, el professor ha d'aprofitar el debat iniciat per tal d'enllaçar-lo amb els recursos que els alumnes tenen al seu abast per deixar de fumar.
  4. Per tal de poder realitzar l'activitat de la propera sessió, els alumnes, durant la setmana, han de fer una feina una feina extraescolar. Han de veure unes pel·lícules (el fragment indicat) i reflexionar-hi i contestar una sèrie de preguntes, que es discutiran en la sessió grupal. Per poder realitzar El professor podrà distribuir la classe en grups de feina (poden ser fins a 4) i visualitzar els fragments de les pel·lícules. El professor proporcionarà als alumnes les preguntes orientatives (PDF de l'activitat de la sessió 3)per facilitar el debat a classe durant la propera sessió.
    Com a dinàmica alternativa, els grups d'alumnes (4 grups) es podrien encarregar de dur a la següent sessió, els fragments de les pel·lícules per treballar-los directament a l'aula.

Observacions

Com a activitats complementàries, els alumnes poden escriure la seva pròpia història relacionada amb el consum de tabac. Es pot demanar als alumnes que, de manera anònima i escrita per ordinador, lliurin la seva història de l'inici del consum de tabac i el consum continuat o puntual. El professor pot llegir diferents històries a l'aula per tal de compartir els diferents relats.

Annexos

Fotocòpies de les històries i les preguntes plantejades.

Sessions:  1 2 3 4